2. Certifikace energetické efektivity mohou pomoci s prodejem nemovitosti
Certifikace energetické efektivity jsou nástrojem, který může pomoci s propagací a prodejem nemovitosti. Tyto certifikace, jako například energetický štítek, ukazují kupujícím, že nemovitost je energeticky úsporná a že se majitelé dobře starají o svou budovu. To může být pro kupující důležité při rozhodování o jejich budoucím bydlení a může také pomoci prodejci získat vyšší cenu za nemovitost.
3. Vysoká energetická náročnost může kupující naopak odradit
Na druhé straně mohou vysoké náklady na energie a nízká energetická efektivita potenciální kupující odradit. Pokud se dozví, že budou muset platit velké sumy za energii, je možné, že se rozhodnou hledat jinou nemovitost s nižší energetickou náročností. To může vést k prodloužení doby prodeje a snížení hodnoty nemovitosti.
4. Zákonné požadavky na energetickou náročnost
V některých zemích jsou v současné době v platnosti právní předpisy, které vyžadují, aby všechny nové budovy měly nízkou energetickou náročnost. Toto právní opatření může vést k tomu, že starší budovy s vysokou energetickou náročností budou mít nižší hodnotu a bude obtížnější je prodat. Pokud tedy prodáváte nemovitost, měli byste zvážit investici do energetického zlepšení vaší budovy, aby splňovala současné a budoucí požadavky na energetickou účinnost.
5. Důležitost správného zpracování informací o energetické náročnosti nemovitosti
Informace o energetické náročnosti nemovitosti by měla být správně zpracována a uvedena na trh. Pokud budete uvádět špatné informace, může to vést k neuspokojivým výsledkům. Například, pokud uvádíte nízkou energetickou náročnost nemovitosti, ale ve skutečnosti má náročnost vysokou, hrozí menší zájem o nemovitost.